Tomi Kuusimäki – Pomarkun lukio

Monen nuoren suunnitelmat tulevasta työurasta ovat hataria vielä lukioon hakeutuessa. Edessä olevat lukiovuodet ovat kuitenkin erittäin tärkeitä nuoren elämässä, sillä ne toimivat ponnahduslautana kohti tulevaa työelämää. Pomarkun lukion vahvuutena on pienten ryhmien mahdollistama yksilöllinen opetus. Opettajat oppivat tuntemaan oppilaansa ja heidän yksilölliset tarpeensa, minkä avulla heidän on mahdollista ohjata yksilöitä oikeaan suuntaan. Muistelen omia vuosiani […]

Monen nuoren suunnitelmat tulevasta työurasta ovat hataria vielä lukioon hakeutuessa. Edessä olevat lukiovuodet ovat kuitenkin erittäin tärkeitä nuoren elämässä, sillä ne toimivat ponnahduslautana kohti tulevaa työelämää. Pomarkun lukion vahvuutena on pienten ryhmien mahdollistama yksilöllinen opetus. Opettajat oppivat tuntemaan oppilaansa ja heidän yksilölliset tarpeensa, minkä avulla heidän on mahdollista ohjata yksilöitä oikeaan suuntaan. Muistelen omia vuosiani Pomarkun lukiossa lämmöllä. Erityisen kiitoksen haluan osoittaa biologian opettajalleni Ari Välimaalle ja matematiikan opettajalleni Raimo Anttilalle. He ohjasivat ja kannustivat minua tavalla, jonka myötä päädyin hakeutumaan nykyiselle alalleni.

Pomarkun lukion opetus loi minulle vankan pohjan, jonka avulla suoritin lääketieteen lisensiaatin tutkinnon Turun yliopistossa ja myöhemmin vielä lääketieteen tohtorin ja neurologian erikoislääkärin tutkinnot. En ole missään vaiheessa opintojani joutunut kokemaan, että toinen eri lukion suorittanut opiskelija olisi minua edellä lukiosta saadun vankemman pohjan vuoksi. Toimin nykyisin neurologian erikoislääkärinä Turun yliopistollisessa keskussairaalassa ja Salon neurologian poliklinikan ylilääkärinä.

Koen, että Pomarkun lukio ja sen henkilökunta ovat omiaan innostamaan ja tukemaan nuoria lukio-opintojen aikana. Vastaavaa opetusta, tukea ja kannustusta toivoisin opettajilta tulevaisuudessa myös omille lapsilleni.

Siirry takaisin sivun alkuun